December 14, 2008

Enoki Takikomi Gohan, Again/エノキの炊き込みご飯、再度

These overgrown enoki mushrooms are not for sale. I got this bag from the friend of mine who runs an enoki mushroom factory near my house. Refer to the June 14 entry in my blog for details of the factory. They were so huge and looked so appetizing that I decided to make takikomi gohan again.
この大きくなり過ぎたエノキは売り物ではありません。私の家の近くのエノキ工場を営む友人からもらったものです。この工場の詳細については、このブログの6月14日の投稿をご参照下さい。このエノキはでかくてとても美味そうだったので、また炊き込みご飯を作ることにしました。

I used these carrots, which I had harvested from my small farm.
小さな農地から収穫した、これらのニンジンを使いました。

I also made nikomi hamburg (simmered hamburgers), which is a favorite of my daughter's.
娘が好きな煮込みハンバーグも作りました。


For more information about my nikomi hamburg, click here.
私の煮込みハンバーグの詳細については、ここをクリックしてください。
Enoki mushrooms that big have a lot of presence. I really like overgrown enoki mushrooms!
これだけ大きいエノキだと存在感があります。大きくなり過ぎたエノキ、本当に好きです!

I put one-third of the enoki mushrooms in miso soup, together with abura-age (deep-fried tofu).
エノキの1/3は油揚げと一緒に味噌汁に入れました。

The enoki mushrooms in miso soup were also very good!
味噌汁に入れたエノキもとても美味しかったです!

No comments: