July 17, 2009

Leftover Dry Curry/残りのドライカレー


Everyone knows that curry tastes better the next day, so my lunch today was leftover dry curry. I made one improvement, though. I chopped half an onion, heated it in the microwave, and added it to the leftover curry. This made the curry taste much better. I also had leftover omelet, boiled tsurumurasaki (Malabar spinach). A healthy meal, isn't it?
誰でも知っているように、カレーは次の日にはもっと美味しくなります。というわけで、今日の私の昼食は残りのドライカレーです。でも一つ改善しました。玉ねぎを半分みじん切りにして、電子レンジで加熱し、残ったカレーに足しました。カレーはずっと美味しくなりました。それから、残りのオムレツとツルムラサキのおひたしも食べました。健康的な食事でしょ?
Just in case you don't know the pickle on top of the dry curry, it's called fukujin zuke, and contains seven different vegetables. It's sweet, and goes very well with curry.
ドライカレーの上に乗っている漬物を知らない人のために、この漬物は福神漬けと言い、7種類の野菜が入っています。甘く、カレーととてもよく合います。

No comments: