January 6, 2010

Ponzu (Continued)/ポン酢(続き)

The mixture must be let sit for at least 24 hours and then be strained before use, but I used it as a dressing, unstrained, for shredded cabbage (an accompaniment to tonkatsu) last night. It was quite good! All my family loved it! This morning, I used it as a sauce for cold tofu (hiyayakko). It was almost gone! So, I decided to use the remaining natsumikan to make another batch of ponzu.
(To be continued)
混ぜ合わせたものは最低24時間寝かせて、漉して(こして)から使うのですが、私は昨晩、キャベツの千切り(豚カツの付け合せ)のドレッシングとして(漉さないで)使いました。かなり美味しかったです!家族全員気に入ってくれました。今朝は冷奴(冷や奴、冷やっこ、ひややっこ)のソースとして使いました。もうなくなりそうです!そこで、残っている夏みかんを使ってポン酢をもう一回作ろうと思います。
(続く)

No comments: