November 27, 2010

Making Hatsuga Genmai (Germinated Brown Rice)/発芽玄米を作る

Making germinated brown rice is fairly easy.
Put brown rice in a container, and add 30-35C (86-95F) water. Keep the container in a warm place, uncovered, for 24-48 hours depending on the room temperature. Preferably, change water after every 5-6 hours during the soaking process.
発芽玄米を作るのはすごく簡単です。
玄米を容器に入れ、摂氏30~35度(華氏86~95度)の水を入れます。容器を暖かい場所で、蓋をせずに、室温により異なりますが24~48時間、置いておきます。できれば、漬けている間、5~6時間毎に水を換えます。

I put 2 go (2 x 180 ml = 360 ml) of brown rice in a container, and soaked it in 30C water for 36 hours (in a room at 22C (72F) during the daytime). I changed water three times in total. Then, I kept the container in the fridge overnight to delay the germination. I cooked the rice the next morning.
玄米を2合、容器に入れ、30Cの水に36時間(日中は22C(72F)の部屋で)漬けました。水は全部で3回換えました。次に、発芽を遅らせるため、冷蔵庫に一晩入れておきました。次の日の朝、炊きました。

As you can see, the sprouts are barely visible.
ご覧の通り、芽は殆ど見えません。

I cooked it in my IH rice cooker in exactly the same way as I cook white rice.
白米を炊くのとまったく同じ方法でIH炊飯器で炊きました。


Some people may say that germinated brown rice tastes better than brown rice, but I found mine to taste almost the same as brown rice.
発芽玄米は玄米より美味しいと言う人がいますが、私の発芽玄米は玄米と殆ど同じ味でした。

No comments: