July 8, 2012

Michi no Eki (Roadside Station) "Yuki Akari"/道の駅「雪あかり」


Today, July 8, a grand opening was held for the Roadside Station (Michi no Eki), "Yuki Akari".
今日7月8日、道の駅「雪あかり」がグランドオープンしました。


Yuki Akari is located on National Highway Route 17.
雪あかりは国道17号線にあります。














Produce stand, "Shiki Ajiwai Kan":
野菜直売所「四季味わい館」:










Mushroom soup was offered for free.
きのこ汁は無料です。














Mochi tsuki (pounding):
餅つき:














The mochi was also offered for free, either with azuki an or kinako.  I wanted to have some, but I gave up because a long line of people had been formed while I was watching the mochi tsuki performance.
お餅も、あずき餅かきなこ餅として無料で振舞われました。私も食べたかったのですが、が、餅つきを見ている間に、長い行列ができていたので、あきらめました。

Food stalls:
屋台:








Probably the biggest event of the grand opening for many, especially children, was a skit by the comedy duo, "Hiking Walking".  The guy on the right in the photo, who raises his hand, is Suzuki Q Taro, who comes from the Shiozawa area of Minami Uonuma city, where the roadside station is located.
多分、多くの人(特に子供たち)にとって一番大きなイベントは、お笑いコンビ「ハイキングウォーキング」によるコントでしょう。写真右側の、手を上げている人は、鈴木Q太郎と言って、この道の駅がある南魚沼市の塩沢地域の出身です。


(I wanted to take a better photo of them, but because of so many people around, this is the very best shot I took.)
(もっと良い写真を撮りたかったのですが、まわりに人が沢山いて、撮った写真の中でこれが一番いい写真です。)

Here are the items I bought in the produce stand:
野菜の直売所で買った物です。


Anyone who made a purchase in the produce stand was entitled to draw a lot outside the stand just by showing their receipt (although the flyer said that those customers who made purchases of 1000 yen or more could draw a lot).  I drew a lot and got this bottle of honey.
野菜の直売所で何か購入した人は誰でも、レシートを見せるだけで直売所の外で、くじを引けました(チラシには、1000円以上買った人がくじを引けると書かれていましたが)。私もくじを引いて、このハチミツのもらいました。






No comments: