November 28, 2013

Trying to Make a Better Coffee Roaster, Part 2/もっと良いコーヒー焙煎機作りに挑戦、パート2

(Continued)
(続き)
 
Unfortunately, the coffee beans were rather under-roasted, and the resultant coffee was hardly drinkable.
残念なことに、豆は焙煎が不足気味で、できたコーヒーは飲めたものではありませんでした。
 
Today (Nov. 28)
今日(11/28)
 
I decided to try double roasting with these coffee beans (140 g).
この豆(140 g)でダブル焙煎を試すことにしました。
I shook the pot, with the lid on. First crack started around 5:20 later. About 7 minutes later, I turned off the heat.
蓋をして鍋を振りました。1(いち)はぜは約5:20後に始まりました。約7分後、火を止めました。 
Then, I cooled them.
それから冷ましました。 
The beans now looked OK!
今度は良さそうです!

To be continued.
続く。

No comments: