November 28, 2013

Trying to Make a Better Coffee Roaster, Part 3/もっと良いコーヒー焙煎機作りに挑戦、パート3

Today (Nov. 28)
Attempt 2: Roasting 300 g of coffee beans in this alumite pot
今日(11/28)
挑戦2: このアルマイト鍋でコーヒー豆を300 g焙煎する
 
After the double roasting, described earlier, I made attempt 2.
先に述べたダブル焙煎の後に、挑戦2を行いました。
 
I put on cotton work gloves first and then the leather work gloves so that I could stand the heat from the pot.
まず軍手(ぐんて)をはめ、次に皮手をはめて、鍋からの熱に耐えられるようにしました。
I shook the pot, with the lid on, for 10 minutes. (I opened the lid 4:00, 6:00, and 8:00 after I started roasting to see if the beans were OK.)
蓋をして鍋を10分間振りました(焙煎開始から4:00、6:00、8:00後に蓋を開け、豆が大丈夫か確認しました)。
I started to shake the pot again, without the lid this time. First crack occurred at around 11:30, but even at 14:00, I was still unable to roast the beans to a satisfactory level.
今度は蓋をせずに鍋をまた振り始めました。1はぜは11:30頃起きましたが、14:00になっても、まだ豆を満足の行くレベルまで焙煎できませんでした。
 
I gave up the attempt, and transferred half the contents to my milk can roaster to roast them. It took me another 5 minutes or so to roast them fully. Then, I roasted the other half, which also took me 5 minutes or so (if I remember correctly).
挑戦を諦め、半分をミルク缶焙煎機に移して、焙煎しました。完全に焙煎するのにもう5分程度かかりました。次に残りの半分も焙煎しました。それも5分程度かかりました(記憶が確かなら)。
 
To be continued.
続く。

No comments: