May 26, 2014

Revisiting Sasayama Site/笹山遺跡再訪

I wrote about my recent trip to Sasayama site here. Yesterday, I had to take my daughter home from the athletics stadium nearby. I reached the stadium earlier, so that I could visit the site again.
最近、笹山遺跡に行った時のことはここに書きました。昨日は娘を近くの陸上競技場まで迎えに行く必要があったので、競技場に早めに着いて、また遺跡に行きました。
This time, the museum, Sasayama Jomon Kan, was open.
今回は、博物館(笹山縄文館)は開いていました。 

The poster says that Sasayama Jomon Ichi 2014, the 15th of such festival, is held on June 7 and 8.
ポスターには、笹山じょうもん市2014(第15回)が6月7日と8日に行われると書かれています。

Inside of the museum:
博物館の内部:  

A jomon child:
縄文時代の子供:

A replica of a kaen-gata doki (flame-shaped earthen vessel)
火焔型土器のレプリカ

Very big!
とても大きいです。

Life-size replica of a kaen gata doki:
火焔型土器の実物大のレプリカ:


Note that this is a replica of a national treasure!
国宝のレプリカです!

I also visited the two pit dwellings.
二棟の竪穴式住居にも行きました。

This time, people were allowed to go inside.
今回は、内部に入れました。


Ceiling of the second pit dwelling:
二棟目の天井:




Is it only me who thinks it looks like a female genitalia (laugh)?
女性器みたいと思うのは私だけでしょうか(笑)?

No comments: