December 18, 2016

Motsu Ni(Simmered Offal)/もつ煮

My father is a big fan of simmered (pork) offal. This is my very first attempt to make simmered offal.
父は(豚の)もつ煮が大好きです。初めてもつ煮を作ってみました。

Ingredients: 300 g pork offal
1/2 carrot
2 onions
1 konnyaku
材料: 豚もつ 300 g
人参 半分
玉ねぎ 2個
こんにゃく 1枚

 
First, boil pork offal in a pot for 4-5 minutes to remove odor.
まず、臭みを取るため、もつを鍋で4,5分茹でます。

Drain offal and cut large pieces into smaller ones.
お湯を切り、大きいのは小さく切ります。.
Put all the ingredients in a pot, add enough water to barely cover the ingredients, bring to a boil, add 100 ml sake, some miso, and some mirin, and 1 tsp instant dashi.
材料を鍋に入れ、ひたひたになるまで水を入れ、沸騰させ、お酒を100 ml、味噌とみりんを少し、出汁の素を小さじ1入れます。
Simmer for more than half an hour until soft.
柔らかくなるまで30分以上煮ます。
I forgot to put konnyaku!
こんにゃくを入れるのを忘れました!

That was close!
危ないところでした!

I simmered for a total of almost one hour.
全部で1時間近くは煮ました。
Before serving, I reheated.
出す前に、温めなおしました。
My father said it was just so so.
父が言うには、「まあそんなもんだ」だそうです。

No comments: