June 26, 2017

Apricots/あんず(杏、アンズ)

These pieces of fruit are not ume but apricots.
この果物は梅ではなく杏(あんず、アンズ)です。
My father picked them from the apricot tree in the yard around the house on July 24. They were not ripe yet, but he said he picked them because he didn't want monkeys to get them.
父が6/24に家の周りの庭にある杏の木から採ったものです。まだ熟していませんが、猿に取られたくないので、採ったそうです。

Today (June 26), they became softer, so I decided to have them.
今日(6/26)、柔らかくなったので、食べることにしました。
They weighed 270 g in total, and I added 20% sugar.
全部で270 gでした。砂糖を20%入れました。
I microwaved them in a 600-W microwave oven for 3 minutes and a half, which was too long.
600Wの電子レンジで3分半加熱しましたが、長すぎました。

I should have microwaved them for a shorter period, say, one and a half minutes. Anyway, the apricots were very sour and tasty.
もっと短い時間(1分半ほど)加熱すべきでした。ともかく、杏はとてもすっぱく美味しかったです。

No comments: